Hatha Yoga

 

Je leert aan de hand van yoga houdingen (asana’s) je lichaam steeds beter kennen door je ademhaling (pranayama) in te zetten als belangrijke leidraad.

De uitvoering van de houdingen gaat om aandacht en geduld. Het rekken en strekken van de spieren wordt beter aangevoeld als je er met je aandacht echt bij bent. De ademhaling helpt je erbij. Het is fijn om zelfbeheersing te krijgen over geest en lichaam.

 

Hatha-yoga is een mooie vorm van yoga om te onthaasten en stress te verminderen.

Naast deze positieve wending heeft deze vorm van yoga ook een gunstig effect op het zenuwstelsel, de volledige ademhaling en de organen. Alle bewegingen zorgen voor versoepeling van het lichaam, ruimte in het hoofd en een lange ontspannen ademhaling.

Mijn doel voor jullie is om dit ook in te leren zetten in het dagelijks leven.

Je leert het om spanning in het lichaam te ontdekken en dit te veranderen in ontspanning.

 

Je leert het om niet teveel van jezelf te vergen en eerder je grens aan te geven. Op deze manier leer je jezelf steeds beter kennen. Ik leg de houding zo duidelijk mogelijk uit zodat je op den duur je ogen gesloten kunt houden, zo kom je dichter bij jezelf. Je leert van mij welke yoga houdingen goed zijn voor welke plaats in je lichaam.

Na een hatha yogales voel je je vooral lekker ontspannen. Ben je nieuwsgierig geworden en wil je een keertje meedoen dan ben je van harte welkom.

 

Lieve groet, Rianne